14 Nisan 2012 Cumartesi

İmplant ve Zirkonyum

Uzun zaman sonra yeni bir vaka ile karşınızdayım.  Bu vakada immediyat implantasyon ( diş çekilir çekilmez implant uygulaması) ve zirkonyum kuron uygulaması yaptım. Kanal tedavisi ile kurtarılamayan 2 adet küçük azı dişi çekilir çekilmez aynı seansta implantlar yerleştirildi. Bu sayede çene kemiğinde oluşabilecek erimeler engellendi. İmplant uygulamasından 3 ay sonra zirkonyum kuronlar yerleştirilerek diş eti yönlendirilmesi yapıldı. doğala en yakın görüntü zirkonyum kuron uygulaması ile gerçekleşmektedir. Vaka fotoğraflarıyla aşağıda.

Atravmatik diş çekimi

İmplant yerleşimi

Zirkonyum çekirdek
Zirkonyum kuron

5 yorum:

1. Hastaya geçmiş olsun.Sizin de elinize sağlık.Bütün bu işlemler ,yapılırken hasta ne kadar zaman geldi gitti?acı var mı? dikiş var sanırım ,varsa dikiş alınıyor mu ?kullanılan maddeyi vücudun kabul edip etmediğini nasıl anlıyoruz? deneme yanılma ile mi?

Yanıtlar
    1. Merhaba bu işlemler için hasta implant yerleşimi ve dikiş alımı için iki kere geliyor. 3 ay bekleme sürecinden sonra implantüstü zirkon kaplamalar için de provalar dahil 3 seansta bitiyor.
      İmplant uygulamaları lokal anestezi altında yapılan, ağrısız uygulamalardır. Anestezi geçtikten sonra 2-3 gün ağrı kesici almak yeterli olmaktadır.
      Dental implantlar insan dokusuyla tam uyum sağlayan titanyumdan üretilmektedir. Vücudun reddi gibi bir durum söz konusu değildir. Fakat bazı nadir durumlarda (sonradan gelişen ufak iltihaplar) implantın çıkartılması gerekebilir.(bilimsel araştırmalar bunun % 1 ihtimal olduğunu söylemektedir) Fakat iltihap etkeni ortadan kaldırıldıktan sonra implant yeniden yerleştirilir ve protez uygulaması ile vaka tamamlanır.

Sil
  2. Paylaşımlarınız gerçekten çok güzel Macbook Servis olarak paylaşımlarınızın devamını dileriz.

YanıtlaSil
  3. Paylaşımlarınızı takib ediyorum.ilahiolarak çok yararlı paylaşımlar olarak devamını bekliyorum.